fredag 4. februar 2011

Første blogginnlegg

Hei!
Dette er mitt første blogginnlegg her, har tidligere blogget et annet sted-men ønsker nå å være anonym. Grunnen til at jeg ønsker å være anonym, er at denne bloggen kun skal dreie seg om jakten på lillesøster/lillebror til min sønn og jeg har behov for å skrive ned mine følelser rundt prøvingen og etterhvert rundt svangerskapet og ventetiden. Vi har en sønn fra før som nærmer seg to år, og ønsker 2-3 år mellom han og nestemann. Så får vi se når vi er så heldige at det klaffer. Det klaffet i november ifjor, og jeg testet positivt 1 desember. Dessverre kom det blødninger ganske fort, og endel ultralyder og diverse for så å bekrefte at fosteret stoppet utviklingen sin (i uke 7 ca, hjertet begynte ikke å slå) og fikk da bekreftet en MA. Måtte foreta en utskraping, og dette var en vond opplevelse. Alt skjedde rundt juletider i tillegg, selve utskrapingen var 27 desember..Men veldig glad vi oppdaget det så tidlig, for forventningene til babyen kommer så fort man tisser positivt på pinnen...Men jeg føler at jeg er klar til å gå videre, selv om termindatoen jeg egentlig skulle hatt alltid vil være i minne...
Har hatt TR nå engang etter inngrepet, og venter derfor EL om ett par uker, så da håper jeg vi klarerå få spiren til å sitte slik at vi slipper et Desember-barn..Hehe, det er selvfølgelig ikke det viktigste om det blir det, men har aldri hatt lyst på et julebarn. Nå er lillegutt født midt i sommerferien også, så ønsker ikke enda ett "feriebarn"..
Vel dette føles veldig godt, å få skrevet ned hva mna tenker og føler. Jeg må innrømme at det blir litt i overkant av babytanker om dagen, da ønsket om å utvide familien er så stort, og nå er jo samboer veldig klar for det også-så det blir spennende tider det her. Med lillegutt var vi jo veldig heldige, han satt på første forsøk og vi har jo også blitt gravide 2 andre ganger på første forsøk..Så håper vi er heldige nå også, at vi slipper å prøve i mange måneder..Ellers prøver vi bare å nyte tiden innimellom, og prøve ihvertfall og ikke fokusere altfor mye på babyønsket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar